Centrul Rezidențial se adresează peroanelor singure ori familii fără copii minori, cu ultimul domiciliu în Municipiul Brașov, care din motive singulare sau cumulate de ordin social, medical, financiar – economic, juridic ori din cauza unor situaţii de forţă majoră, trăiesc în stradă, locuiesc temporar la prieteni sau cunoscuţi, se află în incapacitate de a susţine o locuinţă în regim de închiriere, ori sunt în risc de evacuare, se aflã în instituţii sau penitenciare de unde urmeazã ca, în termen de 2 luni, sã fie externate, respectiv eliberate şi nu au domiciliu ori reşedinţã, potrivit prevederilor art.6, lit.z, din Legea nr. 292/2011, legea asistenţei sociale cu modificările şi completările ulterioare.

Centrul rezidențial – Material informativ (descarcă aici)

Condiții de eligibilitate:

1) Persoane adulte, cu ultimul domiciliu în Municipiul Brasov;
2) Persoane tinere cu vârsta până la 26 ani, care provin din Centrele de plasament de pe raza judeţului Braşov, dacă au adeverinţă doveditoare eliberată de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Braşov;
3) Persoane care realizează venituri nete în valoare de minim de 3 ori venitul minim garant şi maxim de 10 ori venitul minim garantat;
4) Persoane care se află în incapacitatea de a susţine o locuinţă în regim de închiriere şi care fac dovada acestui fapt;
5) Persoane care nu au înstrăinat în ultimul an locuinţă sau alte proprietăţi şi terenuri;
6) Persoane care nu sunt diagnosticate cu afecţiuni psihice – psihiatrice şi care nu au un comportament agresiv/violent, fizic sau verbal, evident;
7) Persoane externate din spitale care nu necesită îngrijire medicală de specialitate;
8) Persoane care nu se află în stare de ebrietate sau sunt sub influenţa drogurilor (solvenţilor);
9) Familii fără copii minori.

Acte necesare;

1) Cerere-tip (descarcă aici);
2) copii ale actelor de identitate ( C.I./B.I./C.I.P, sau alte acte de identificare);
3) adeverinţe medicale, de la medicul de familie din care să rezulte, că nu suferă de boli contagioase, de afecţiuni psihice, psihiatrice, sau de tulburări de comportament, avizate de medicul specialist;
4) analize RX pulmonar,VDRL;
5) contract și adeverinţă de venit de la angajator;
6) adeverinţă că nu are locuinţă şi nu a înstrăinat în ultimul an locuinţă sau alte proprietăţi şi terenuri;
SERVICII OFERITE

1) Găzduire pe perioadă determinată – în limita unei capacităţi maxime de cazare de 30 de locuri (din care 9 locuri pentru femei şi 21 de locuri pentru bărbaţi) în următoarele situaţii:
– Perioada de şedere este determinată, de până la maxim 2 ani, în funcţie de situaţia particulară a fiecărui beneficiar şi în raport cu nevoile individuale ale acestora. Contractul de furnizare a serviciilor sociale se încheie pe o perioadă de 1 an, cu posibilitate de prelungire cu încă 1 an prin act adiţional. Prelungirea contractului se va face în urma reevaluării situaţiei sociale a
– Se asigură fiecărui beneficiar spaţiu de cazare într-un dormitor cu 3 paturi. Dormitoarele sunt amenajate şi dotate astfel încât să ofere un mediu de viaţă adecvat pentru menţinerea sănătăţii beneficiarilor. Se asigură obiecte de cazarmament adecvate şi păstrate în stare corespunzătoare.Centrul deţine spaţii comune suficiente şi adaptate pentru realizarea activităţilor zilnice;
– Centrul dispune de spaţii igienico-sanitare suficiente şi funcţionale.
2) Hrană – beneficiarii vor putea opta pentru una dintre următoarele variante oferite în cadrul Centrului:
– 2 mese calde / zi, respectiv prânz şi cină, care vor fi asigurate în baza unui contract de servicii încheiat de către Direcţia de Servicii Sociale cu un furnizor de servicii.
– un pachet cu hrană rece,
– beneficiarii îşi pot aduce şi prepara singuri hrana, la oficiul special amenajat în cadrul centrului, conform programului stabilit de comun acord în ”Regulile Casei” .
3) Informare şi consiliere socială, – privind drepturile sociale, promovarea inserţiei/reinserţiei familiale, reluarea contactelor sociale, elemente de consiliere/orientare vocaţională, facilitarea accesului la cursuri de formare/reconversie profesională, facilitarea accesului la un loc de muncă, suport pentru procurarea actelor de identitate (dacă este cazul), alte activităţi care contribuie la reinserţia în familie şi în comunitate a beneficiarilor;
4) Consiliere psihologică – privind optimizarea motivaţională, susţinere psiho-emoţională, menţinerea unui stil de viaţă sănătos, dezvoltarea abilităţilor pentru o viaţă independentă, diminuarea consumului de alcool, tutun, prevenirea bolilor transmisibile etc.;
5) Asistenţă medicală primară – are ca obiective principale: depistarea activă a unor boli; supravegherea administrării tratamentului medicamentos, dacă este cazul, controlul şi supravegherea bunei realizări a activităţilor de igienă în camere, grupuri sanitare, etc. Facilitarea accesului la servicii medicale;